2015/04/29 13:19 新アイテムまで翻訳完了
GENERAL
全般
AoE Bonus Gold component based on Team Net Worth difference reduced by 25%
AoE Bonus XP component based on Team XP difference reduced by 40%
チーム総資産差によるAoEボーナスゴールドが25%減少
チーム総経験値差によるAoEボーナス経験値が40%減少
(*つまり、負けてるチームが買ってるチームのヒーローをキルした時にもらえるゴールド・経験値が減った)
Melee lane creep bounty reduced from 43 to 40 (-7%)
Range lane creep bounty reduced from 48 to 45 (-6.25%)
Hero kills (the non-net worth portions) are worth 10% more
Melee Creepのゴールドが43から40に
Ranged Creepのゴールドが48から45に
ヒーローキルのゴールド(の、総資金ボーナスに関係ない部分)が10%増加
Reduced the direct hero last hit bounty by 100 and redistributed that gold into AoE gold (in ratio of 100/75/40/25/20 for 1/2/3/4/5 heroes)[?]
ヒーローのラストヒットを取った時のボーナスゴールドを100減らし、その分をAoEゴールドとして分配するようにした(AoE内に一人なら100、二人ならそれぞれ75、三人ならそれぞれ40、四人ならそれぞれ25、五人ならそれぞれ20)
AoE Bonus Gold is now distributed based on the relative net worth amongst the heroes involved in killing the hero by +/- 25% [?]
AoEボーナスゴールドはキルに関わったヒーロー間の総資産に基いて分配されるようになった
(例: 3人のヒーローがキルに関わった際、AoEボーナスゴールドは以前まではそれぞれに200ゴールドずつ与えていたところを、一番総資産が少ないヒーローには200+25%、真ん中には200、一番総資産が多いヒーローには200-25%のゴールドを与えるようになった)
The amount of AoE Bonus Gold given is now increased/decreased by up to 20% based on the dying hero’s relative rank in net worth amongst all the enemies on that team.[?]
AoEボーナスゴールドはその殺されたヒーローがチーム内で何番目に総資産を持ってるかに応じて20%まで増加/減少するようになった
(例: AoEボーナスゴールドを合計600ゴールドとすれば、その殺されたヒーローがチーム内で一番総資産が少ない場合、600から20%減らして480ゴールドに。その殺されたヒーローがチーム内で一番総資産が多い場合、600から20%増やして720ゴールドに)
Instead of Buyback temporarily preventing unreliable gold gain, it now reduces all gold gained (including hero and aoe gold) by 60% [?]
Buyback後は未確定ゴールドが貰えなくなるのでなく、貰えるすべてのゴールドが60%減らされるようになった
Melee Barracks team bounty increased from 175 to 275
Ranged Barracks team bounty increased from 100 to 225
Tier 2 and 3 towers armor reduced from 25 to 22
Melee Barrack破壊時にチーム全員が貰えるゴールドが175から275に
Ranged Barrack破壊時にチーム全員が貰えるゴールドが100から225に
Tier2と3のTowerのアーマーが25から22に
Extra melee creeps additions spawn time changed from 17:30/34:00/50:30 to 15:00/30:00/45:00 [?]
Extra range/siege creep additions spawntime from 45:30 to 45:00
Creeps now meet slightly closer to the Dire safelane
Melee Creepのスポーン数が増える時間を17:30/34:00/50:30から15:00/30:00/45:00に
Ranged Creep・Siege Creepのスポーン数が増える時間を45:30から45:00に
Creepはほんの少しDire Safelane側に近い位置でぶつかるようになった
Ancient Black Dragon bounty reduced from 199 to 170
Ancient Black Drake bounty reduced from 50 to 40
Ancient Rumblehide bounty reduced from 83 to 65
Satyr Tormenter gold bounty reduced from 104 to 84
Hellbear health reduced from 950 to 700
Hellbear bounty reduced from 65 to 50
Ogre Frostmage bounty reduced from 52 to 40
Ancient Black Dragonのゴールドが199から170に
Ancient Black Drakeのゴールドが50から40に
Ancient Rumblehideのゴールドが83から65に
Satyr Tormenterのゴールドが104から84に
Hellbearのヘルスが950から700に
Hellbearのゴールドが65から50に
Ogre Frostmageのゴールドが52から40に
Reworked Mud Golems:
Mud Golem変更:
Mud Golems no longer have Spell Immunity
Mud Golems now have 50% Magic Resistance
Mud Golems armor reduced from 2 to 0
Mud Golems now split into two smaller Mud Golems, called Shard Golems, when they die (they have 30% of the original units' health and damage, and only live for 60 seconds)
Mud Golems movement speed increased from 270 to 310
Mud Golems (and also Shard Golems) have a new active ability: Hurl Boulder (0.6 second stun, 125 damage, 30 cooldown, 800 range). They do not automatically cast this
Gold/XP bounties rescaled so the total value for the camp remains the same (Mud Golems 32/42 Gold/XP each, Shard Golems 13/23 each)
Mud GolemはSpell Immunityを持たなくなった
Mud Golemは50%の魔法耐性を持つようになった
Mud Golemのアーマーを2から0に
Mud Golemが殺された際、2匹のShard Golemに分裂するようになった。Shard GolemはMud Golemの30%のHPと攻撃力を持ち、60秒間持続する。
Mud Golemの移動速度を270から310に
Mud GolemとShard Golemに新しいアビリティ: Hurl Boulder(0.6秒スタン, 125ダメージ, 30秒クールダウン, 800レンジ)を追加。中立の時はこのアビリティを使わない。
ゴールド/経験値を調整し、キャンプ全体としてのゴールド/経験値は以前までと同じにした(Mud Golemは32ゴールド/42XP, Shard Golemは13ゴールド/23XP)
Hero kills achieved by units under your control now provide XP credit to your hero (Affects things like Spirit Bear, Golems, Familiars, etc getting kills)
ヒーローコントロール下のユニットでヒーローをキルした際、その所有者のヒーローは位置に関係なく常に経験値が入るようになった
(Lone DruidのSpirit Bearとか、WarlockのGolemとか、VisageのFamiliarとか)
Melee attacks now miss if the target is farther than 350 range more than their attack range
Melee AttackはAttack Rangeから350以上離れた敵に対してミスするようになった
Reduced All Pick drafting time from 40 to 35 seconds per turn
オールピックのドラフト時間を40秒から35秒に減少
(*Ranked All Pickのことを言ってるんだと思う)
The following abilities no longer ignore units classified as Ancients (Neutral Ancients, Warlock's Golem, etc):
以下のアビリティはAncient扱いのユニット(中立Ancient、WarlockのGolemなど)に影響するようになった:
Ice Vortex, Mana Void, Berserker's Call, Blood Rite, Bladefury, Omnislash, Torrent, Ghost Ship, Smokescreen, Static Remnant, Primal Roar, Earth Spike, Heartstopper Aura, Shrapnel, Golem's Immolation, Sticky Napalm, Primal Split's Immolation, Call Down, Invoker's Tornado, EMP, Chaos Meteor, Sun Strike, Ice Wall, Deafening Blast, Pulse Nova, Eclipse, Battery Assault, Rocket Flare, Shadow Poison, Dispersion, The Swarm, Kinetic Field, Static Storm, Ancestral Spirit, Echo Stomp, Overwhelming Odds, Stone Gaze, Earth Bind, Poof, Rip Tide, Nyx's Impale, Fire Spirits, Supernova, Mystic Flare, Dark Pact, Suicide Squad, Ravage, Demonic Purge, Fortune's End
(これらのアビリティが中立Ancientに効果を与えるようになったわけでないことに注意。Ancientユニット扱いのユニットがSpell Immuneなら結局効果なし)
Damage Block no longer affects physical spells (previously it affected some physical spells and some not)
Damage Blockが物理扱いのスペルに影響しなくなった(前までは一部のスキルが影響し、一部は影響しなかった)
Cast behavior while turning to cast has been adjusted.
Previously if you cast a spell and were already in range, but not facing the target (outside of the small cast angle), your hero would start turning, but not consider that turn as anything beyond normal movement from an order priority perspective. This meant that issuing any order while turning, during that very short threshold window, would not be in the order queue in the same way as once your casting time started.
It now treats your order as the same once you are in cast range.
The effective difference this has is that you can queue your actions in the same way after you click one ability without depending on the angle of cast being 16 degrees or 20 degrees. Previously if you issued the order at the wrong degree, it would completely interrupt the ability, rather than queuing it to do after your existing order finished as is the usual spell casting behavior.
This subtle difference applies most commonly with Blink Dagger, as you could easily accidentally cancel your blink order if you clicked the other ability before you reached the critical angle (since otherwise Blink has 0 cast time).
振り向き中にキャストした際の挙動を修正
以前まではキャスト範囲に入っているが対象の方向(スペルをキャストしたりアイテムを使用したりするために向いている必要がある、小さな角度内)を向いていない時にスキルを使ったら、ヒーローはその方向を向き始めるわけだが、その振り向きは命令の優先度の観点から言えば普通の移動と同じものとして扱われていた。つまり振り向き中に他の行動の命令を出した場合には、キャストタイムが始まってから他の行動の命令を出した時とは違って「次の行動」のキューに入るわけではなかった。
6.84ではキャスト範囲内に入ってさえいれば、その振り向きそのものも「命令」の一部として扱うようになった。
この違いがもたらす効果として、アビリティをクリックしてしまえば自分が向いている角度が16度だろうが20度だろうが関係なく「次の行動」としてキューできるようになった。以前までは、アビリティを使うために振り向いている最中に違う方向に向けた行動の命令を出した場合、その行動が今まさに行おうとしている行動の直後の行動としてキューされるのでなく、その行動によって今まさに行おうとしている行動を中断してしまっていた。
この微妙な変化は最も一般的にはBlink Daggerに適応される。というのも以前まではBlinkするのに必要な角度へと振り向ききる前に他のアビリティをキャストしてしまうことによって意図せずしてBlinkの命令をキャンセルしてしまうことがよくあったからだ(Blinkのキャストタイムは0だから)。
Reworked the Item Silencing and Passive Disabling behaviors.
Item Silencing is called Mute.
Passive Disabling is called Break.
Mute disables the ability to cast Items (in 6.83c Doom, Scepter Static Storm, and Hex applied this state)
Break disables the bonuses of passive Abilities only (in 6.83c Scepter Doom and Hex applied this state)
Previously a small portion of passive abilities were disabled by Doom and some others by Hex. The Break mechanic is now responsible for this behavior, and previous passive abilities that Hex/Doom blocked (not items, abilities) are included in the list of abilities Break disables.
The following additional passive abilities are now added to the list of passives disabled with Break:
Aftershock, Counter Helix, Great Cleave, Craggy Exterior, Slardar's Bash, Inner Beast, Dragon Blood, Mortal Strike, Degen Aura, Greevil's Greed, Drunken Brawler, Feral Impulse, Shapeshift's Critical Strike, Chaos Strike, Return, Reactive Armor, Curse of Avernus, Natural Order, Empowering Haste, Spell Shield, Thirst, Marksmanship, Precision Aura, Presence of the Dark Lord, Blade Dance, Coup de Grace, Vengeance Aura, Backstab, Headshot, Take Aim, Psi Blades, Geminate Attack, Lunar Blessing, Moon Glaives, Desolate, Jinada, Geostrike, Essence Shift, Fervor, Arcane Aura, Static Field, Heartstopper, Sadist, Overload, Fiery Soul, Untouchable, Null Field, Gravekeeper's Cloak, Spirit Bear's Entangle and Demolish.
Additional Note: Evasion, Damage Block and Critical Strike no longer have special classifications on how they interact with the above. They are only disabled if they match the general rules of the above. For example, Butterfly's evasion is not disabled when you are Hexed/Doomed (Since Break does not affect Items, no different than Platemail not being disabled).
アイテムも無効化するサイレンス(Item Silencing)とパッシブ無効化(Passive Disabling)の仕様を変更
アイテムも無効化するサイレンスをMuteと呼び、パッシブ無効化はBreakと呼ぶ。
Muteはアイテムをキャストする能力を無効化する。(6.83cでのDoom, Scepter版のStatic Storm, Hexがこれにあたる)
Breakはパッシブアビリティのボーナスだけを無効化する。(6.83cでのScepter DoomとHexがこれにあたる)
以前まではDoomで無効化されるパッシブ・アビリティとHexで無効化されるパッシブ・アビリティがあった。6.84からはBreak状態がこれ を受け持ち、一括で管理される。以前までHex/Doomで無効化されていたパッシブ・アビリティはBreakが無効化するリストに入れられる。
以下のパッシブ・アビリティが追加でBreakで無効化されるようになる。
Aftershock, Counter Helix, Great Cleave, Craggy Exterior, SlardarのBash, Inner Beast, Dragon Blood, Mortal Strike, Degen Aura, Greevil's Greed, Drunken Brawler, Feral Impulse, ShapeshiftのCritical Strike, Chaos Strike, Return, Reactive Armor, Curse of Avernus, Natural Order, Empowering Haste, Spell Shield, Thirst, Marksmanship, Precision Aura, Presence of the Dark Lord, Blade Dance, Coup de Grace, Vengeance Aura, Backstab, Headshot, Take Aim, Psi Blades, Geminate Attack, Lunar Blessing, Moon Glaives, Desolate, Jinada, Geostrike, Essence Shift, Fervor, Arcane Aura, Static Field, Heartstopper, Sadist, Overload, Fiery Soul, Untouchable, Null Field, Gravekeeper's Cloak, Spirit BearのEntangleとDemolish
追記: Evasion, Damage Block and Critical Strike no longer have special classifications on how they interact with the above. They are only disabled if they match the general rules of the above.(*わかりやすい訳し方ができない) 。例えばButterflyのevasionはHex/Doomを受けても無効化されない(Breakはアイテムに影響を与えないから。Hex/DoomでPlatemailが無効化されないのと同じ)
Hex no longer applies the Break mechanic [?]
HexはBreakを与えなくなった。
(* ≒Hexでパッシブを無効化できなくなった)
Silence no longer disables Invisibility [?]
SilenceはInvisibility状態を無効化しなくなった。
[?]以前は一部のInvisibility状態を無効化していた。
Moved Ring of Health, Voidstone and Orb of Venom from Secret Shop to the Base
Moved Platemail, Talisman of Evasion and Ultimate Orb from the Base to the Secret Shop
Added Voidstone and Mantle of Intelligence to Side Shop
Ring of HealthとVoidstoneとOrb of VenomをSecret Shopからベースに移動
PlatemailとTalisman of EvasionとUltimate OrbをベースからSecret Shopに移動
VoidstoneとMantle of IntelligenceをSide Shopに追加
Runes now have a higher hit box priority over units
Runeのヒットボックスの優先順位が常に他のユニット以上になるようになった
(*ルーンの真上に重なって立つことでルーンをボディブロックできなくなった)
Armor now shows decimal places in the hover tooltip
アーマー数値の小数点以下はアーマーの値にマウスをホバーすることでツールチップで表示するようにした
Fixed buyback respawn timer penalty being reset if you die holding Aegis
Aegisを持って死んだ際に、Buyback時のリスポーンタイマーペナルティがリセットされてしまう不具合を修正
The following heroes are no longer restricted from buying Basher/Abyssal (but they are still restricted from activating Bash):
以下のヒーローがBasher/Abyssalを買えるようになった(Bashは発動できない):
Spirit Breaker, Faceless Void, Slardar and Troll
HEROES
ヒーロー
Abaddon
Borrowed Time can now be cast while disabled (same rules as Morphling's Morph)
Disableを受けている最中にBorrowed Timeを手動でキャストできるようになった(MorphlingのMorphと同じ)
Alchemist
Unstable Concoction countdown can now be seen by enemies
Unstable Concoction now has an area targeting cursor
Greevil's Greed now grants 4x gold bounty from Runes
Alchemist can now cast Aghanim's Scepter to directly grant any allied hero all Aghanim's Scepter bonuses as a buff (the hero upgrade and the stat upgrade). The scepter is consumed in the process. Multiple instances of this buff do not stack. Alchemist can target himself as well
Unstable Concoctionのカウントダウンが敵から見えるようになった
Unstable ConcoctionのカーソルにAoE指定のものを使うようになった
(*Svenのスタンとか)
Greevil's GreedはBounty Runeで得られるゴールドを4倍するようになった
Aghanim's Scepterのアップグレード追加: Aghanim's Scepterを味方ヒーローに使用することで、対象のヒーローにAghanim's ScepterのボーナスをBuffとして与えられるようになった(Heroのアップデート + Statsのアップデート)。過程でそのAghanim's Scepterは失われる。複数のBuffは重ならない。Alchemist自分自身も対象にできる。
Ancient Apparition
Chilling Touch buff can now be removed by clicking on the buff icon above the health bar
Chilling TouchのBuffをヘルスバー上のBuffアイコンをクリックすることで任意に除去できるようにした
Axe
Berserker's Call cast point from 0.3 to 0.4
Counter Helix now triggers when attacks land rather than when they start [?]
Culling Blade movement and attack speed bonuses reduced from 40% to 30%
Berserker's Callのキャストポイントを0.3秒から0.4秒に
Counter's Helixは攻撃を開始した際でなく攻撃が当たった際に発動するようになった
Culling Bladeの移動速度・攻撃速度ボーナスを40%から30%に
Bane
Brain Sap mana cost from 125/150/175/200 to 100/125/150/175
Units affected by Nightmare no longer provide vision
Nightmare End can now be used by Bane to end all other existing Nightmares
Brain Sapのマナコストを125/150/175/200から100/125/150/175に
Nightmare状態のユニットが視界を与えなくなった
Nightmare Endをキャストすることで全てのユニットのNightmare状態を任意で終了させることができるようになった
Batrider
Flamebreak damage changed from an instant 75/150/225/300 damage to 50 damage per second for 1/2/3/4 seconds
Firefly damage reduced from 20/40/60/80 to 10/30/50/70
Flamebreakのダメージを75/150/225/300の単発ダメージから50ダメージのDoTの1/2/3/4秒間持続に変更
Fireflyのダメージを20/40/60/80から10/30/50/70に
Beastmaster
Beastmaster base damage increased by 4
Wild Axes cast point from 0.5 to 0.4
Call of the Wild Boar attack point from 0.633 to 0.5
基礎ダメージを4上昇
Wild Axesのキャストポイントを0.5秒から0.4秒に
Call of the WildのBoarのアタックポイント(*攻撃予備動作/攻撃の指令を出してから、実際にprojectileが発射されるまでのアニメーションにかかる時間)を0.633秒から0.5秒に
Bloodseeker
Thirst bonuses scale from 100 to 25% HP instead of 100 to 0%
Thirst vision threshold from 30% health to 25%
Thirstのボーナスを100%から0%のHPの比率で計算していたのを100%から25%のHPの比率で計算するようになった
(*6.83では敵ヒーローのHPが0%の時に最大のボーナスが入るという計算にしていたのを、6.84では敵ヒーローのHPが25%以下なら最大のボーナスが入るという計算にした、ということだと思う つまり、強化)
Thirstの視界しきい値を30%から25%に
Bounty Hunter
Bounty Hunter Intelligence growth increased from 1.4 to 2.0
Shuriken Toss damage from 100/200/250/325 to 150/225/300/375
Shuriken Toss cast range reduced from 650 to 400
Shuriken Toss mana cost from 90/115/135/155 to 120/130/140/150
Track's Shuriken Toss bounce range from 900 to 1200
Track now shows how much gold the enemy is carrying in the debuff tooltip
Intelligence上昇値を1.4から2.0に
Shuriken Tossのダメージを100/200/250/325から150/225/300/375に
Shuriken Tossのキャスト範囲を650から400に
Shuriken Tossのマナコストを90/115/135/155から120/130/140/150に
Trackで跳ねるShuriken Tossの範囲を900から1200に
Trackされた敵が今どれぐらいのゴールドを持っているかデバフのツールチップで見られるようにした
Brewmaster
Primal Split units no longer provide a bounty when killed (was 11-35 depending on level)
Primal Splitのユニットは殺された時にゴールドを与えなくなった(以前はレベル次第で11から35のゴールドを与えていた)
Bristleback
Bristleback movement speed reduced from 295 to 290
Viscous Nasal Goo armor reduction rescaled from 1/1/2/2 per stack to 1/1.4/1.8/2.2
移動速度を295から290に
Viscous Nasal Gooのスタックごとのアーマー減少を1/1/2/2から1/1.4/1.8/2.2に
Broodmother
Incapacitating Bite is no longer a Unique Attack Modifier
Insatiable Hunger attack damage from 60/80/100 to 60/90/120
Incapacitating BiteがUAMでなくなった
Insatiable Hungerのダメージを60/80/100から60/90/120に
Centaur Warrunner
Return now triggers when attacks land rather than when they start [?]
Added Aghanim's Scepter upgrade to Centaur: Stampede reduces all incoming damage by 70% and allows allies to run through obstructions (trees, cliffs, etc). Destroys trees
Returnは攻撃を開始した際でなく攻撃が当たった際に発動するようになった
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: Stampede時に受けるダメージの全てを70%減少させ、Stampede状態のユニットは障害物(木、崖、など)を無視して行動できるようになる。通ったところの木を破壊する。
Chaos Knight
Chaos Bolt minimum damage from 1/50/75/100 to 75/100/125/150
Chaos Boltの最低ダメージを1/50/75/100から75/100/125/150に
Clinkz
Skeleton Walk cooldown from 20 to 20/19/18/17
Death Pact cooldown from 45/40/35 to 45/35/25
Skeleton Walkのクールダウンを20秒から20/19/18/17秒に
Death Pactのクールダウンを45/40/35秒から45/35/25秒に
Clockwerk
Rocket Flare speed from 1500 to 1750
Rocket Flareの速度を1500から1750に
Crystal Maiden
Crystal Nova movement and attack slow from -30 to -20/30/40/50
Crystal Nova slow duration from 3.5/4/4.5/5 to 4.5
Frostbite cooldown reduced from 10/9/8/7 to 9/8/7/6
Freezing Field cooldown from 150/120/90 to 90
Crystal Novaの移動速度・攻撃速度スロウを-30から-20/30/40/50に
Crystal Nobaのスロウの持続時間を3.5/4/4.5/5秒から4.5秒に
Frostbiteのクールダウンを10/9/8/7秒から9/8/7/6秒に
Freezing Fieldをクールダウンを150/120/90秒から90秒に
Dark Seer
Ion Shell duration increased from 20 to 25 seconds
Wall of Replica damage dealt by illusions from 70/80/90% to 60/75/90%
Wall of Replica duration from 15/30/45 to 45
Wall of Replica mana cost from 200/300/400 to 125/250/375
Ion Shellの持続時間を20秒から25秒に
Wall of Replicaのイリュージョンが与えるダメージを70/80/90%から60/75/90%に
Wall of Replicaの持続時間を15/30/45秒から45秒に
Wall of Replicaのマナコストを200/300/400から125/250/375に
Dazzle
Poison Touch level 4 damage from 32 to 36
レベル4のPoison Touchのダメージを32から36に
Death Prophet
Exorcism spirit count from 4/12/21 to 6/13/21
Exorcismの魂の数を4/12/21から6/13/21に
Disruptor
Kinetic Field duration from 2.5/3/3.5/4 to 2.6/3.2/3.8/4.4
Kinetic Fieldの持続時間を2.5/3.3.5/4秒から2.6/3.2/3.8/4.4秒に
Dragon Knight
Breathe Fire now also reduces base damage by 20/25/30/35% for 8 seconds
Corrosive Breath damage is now lethal
Elder Dragon Form's Splash Attack damage percentage radius from 100/200/250 (for 100/75/50% damage) to 150/225/300
Breath Fireは8秒間ベースダメージを20/25/30/35%減少させるDebuffを付加するように
Corrosive BreathのダメージでHPを0以下にできるようになった
Elder Dragon FormのSplash Attackダメージの割合の半径を100/200/250(のAoEで100/75/50%のダメージ)から150/225/300(のAoEで100/75/50%のダメージ)に
Earth Spirit
Boulder Smash damage from 125 to 50/100/150/200
Geomagnetic Grip manacost from 75 to 100
Geomagnetic Grip damage from 50/125/200/275 to 50/100/150/200
Magnetize can now be dispelled
Fixed Hex not interrupting Rolling Boulder if cast during the initial 0.6 seconds
Boulder Smashのダメージを125から50/100/150/200に
Geomagnetic Gripのダメージを50/125/200/275から50/100/150/200に
MagnetizeがDispel可能に
Rolling Boulderのキャスト開始から0.6秒間にHexを受けた際、Rolling Boulderを中断していなかった不具合を修正
Elder Titan
Echo Stomp channel time from 1.8 to 1.6
Echo Stomp cooldown from 15 to 14/13/12/11
Echo Stompのチャネル時間を1.8秒から1.6秒に
Echo Stompのクールダウンを15秒から14/13/12/11秒に
Enchantress
Untouchable attack slow from 30/60/90/120 to 40/70/100/130
Enchant can now be cast on controlled units to refresh the Enchant duration
Impetus now pierces Spell Immunity
Untouchableの攻撃速度スロウを30/60/90/120から40/70/100/130に
Enchantをコントロール下にあるユニットにキャストすることでEnchantの持続時間をリセットできるようになった
ImpetusはSpell Immunityを貫通するようになった
Enigma
Midnight Pulse cast point improved from 0.3 to 0.2
Black Hole now does a constant 55/110/165 damage per second regardless of proximity to the center
Black Hole mana cost from 275/350/425 to 275/325/375
Midnight Pulseのキャストポイントが0.3秒から0.2秒に
Black Holeは中央からの距離に関係なく常に55/110/165ダメージを与えるようになった
Black Holeのマナコストが275/350/425から275/325/375に
Gyrocopter
Rocket Barrage no longer has a cast point (Previously had 0.3)
Call Down missile two slow duration from 3 to 4
Rocket Barrageのキャストポイントを0に(以前は0.3秒)
Call Downのミサイル二発目のスロウの持続時間を3秒から4秒に
Huskar
Inner Vitality cast range increased from 550 to 800
Inner Vitality cooldown from 25/22/19/16 to 22/18/14/10
Inner Vitalityのキャスト範囲を550から800に
Inner Vitalityのクールダウンを25/22/19/16秒から22/18/14/10秒に
Invoker
Invoker Int gain from 2.5 to 3.2
Invoke no longer triggers cooldown if it only swaps the ability slots
Sun Strike cooldown from 30 to 25
Max level Deafening Blast (Quas, Wex, and Exort all at max level) is now a non-targetable circular wave released in every direction around Invoker
Intelligence上昇値を2.5から3.2に
Invokeでアビリティのスロット位置を入れ替えた際クールダウンにならなくなった
Sun Strikeのクールダウンを30秒から25秒に
レベルマックス時のDeafening Blast(Quas, Wex, Exortのレベルが全て最大)は対象指定スキルではなくなり、Invokerの周囲すべての方向に発射されるようになる
Io
Relocate double click now teleports to fountain
Relocateをダブルクリックすることで泉にテレポートできるようになった
Jakiro
Jakiro base strength increased from 24 to 25
Macropyre duration increased from 7 (14 Scepter) to 10 (20 Scepter)
Macropyre area of effect increased from 225 to 240
基礎Strengthが24から25に
Macropyreの持続時間が7秒(Scepter時14秒)から10秒(Scepter時20秒)に
MacropyreのAoEが225から240に
Juggernaut
Blade Fury cooldown from 30/25/22/18 to 42/34/26/18
Blade Fury now has the same Spell Immunity on cast dispel behavior as other Spell Immunities [?]
Healing Ward movement speed from 450 to 420
Omnislash no longer ministuns on cast
Using items/abilities in Omnislash no longer requires facing direction
Blade Furyのクールダウンが30/25/22/18から42/34/22/18に
Blade Furyキャスト時のDispelの性質が他のSpell Immunityと同じものになった
[?]以前はバフもDispelしてしまっていた
Healing Wardの移動速度が450から420に
Omnislashのミニスタンを削除
Omnislash中にアイテムを使う際、向いている方向に関係なく使えるようになった
Keeper of the Light
Mana Leak cooldown from 16 to 16/14/12/10
Chakra Magic now adds a buff that reduces the cooldown of the next spell its target casts by 1/2/3/4 seconds. Buff lasts 12 seconds.
Scepter Illuminate heal percentage from 75% to 100%
Mana Leakのクールダウンが16秒から16/14/12/10秒に
Chakra Magicは対象が次に使うスキルのクールダウンを1/2/3/4秒減少させるバフを付加するようになった
Scepter版Illuminateの回復効果を与ダメージの75%から与ダメージの100%に
Kunkka
Kunkka no longer turns to cast Torrent
Torrent cooldown reduced from 12 to 10 seconds
X Marks The Spot mana cost from 80 to 50
Torrentをキャストする際方向転換が不要になった
(*自分の背中側に、後ろを振り向かずにTorrentをキャストできるようになった、ということだと思う)
Torrentのクールダウンが12秒から10秒に
X Marks The Spotのマナコストを80から50に
Legion Commander
Moment of Courage counterattack chance from 16/18/20/22 to 25%
Moment of Courage lifesteal from 20/40/60/80% to 55/65/75/85%
Moment of Courage cooldown from 0.9 to 2.7/2.1/1.5/0.9
Added Aghanim's Scepter upgrade to Legion Commander: Duel lasts until either Legion Commander or her target dies. Ends if duelists are ever more than 2,000 range apart.
Moment of Courageの反撃の発生確率を16/18/20/22%から25%に
Moment of Courageのライフスティール割合を20/40/60/80%から55/65/75/85%に
Moment of Courageのクールダウンを0.9秒から2.7/2.1/1.5/0.9秒に
Aghanim's Scepterのアップグレード追加: Duelの持続時間がLegion Commanderか対象のどちらかが死ぬまでになる。LCと対象の距離が2000以上離れた場合Duelは終了する。
Leshrac
Leshrac movement speed from 315 to 320
Lightning Storm cast point from 0.7 to 0.6
Lightning Storm slow duration from 0.75 to 0.7/0.8/0.9/1
移動速度が315から320に
Lightning Stormのキャストポイントが0.7秒から0.6秒に
Lightning Stormのスロウの持続時間が0.75秒から0.7/0.8/0.9/1秒に
Lich
Ice Armor cast range from 800 to 1000
Chain Frost projectile speed from 675 to 750
Ice Armorのキャスト範囲が800から100に
Chain Frostの弾速が675から750に
Lifestealer
Feast is now considered as normal bonus damage (can Crit and Cleave off it)
Open Wounds lifesteal increased from 15/20/25/30% to 50%
Added Aghanim's Scepter upgrade to Lifestealer: Grants a new skill, Assimilate. Assimilate allows Lifestealer to target an allied hero and swallow them, allowing them to hide inside of Lifestealer. Any healing Lifestealer receives is shared with the assimilated hero. The assimilated hero can release itself at any time by clicking on the buff icon to erupt outward and deal 300 damage to enemies in a 700 area of effect. If Lifestealer dies or assimilates another hero, the currently assimilated hero will automatically exit. Issuing any order with your hero, a few seconds after being assimilated, will take you out.
Feastは通常のボーナスダメージ扱いになった(CriticalやCleaveの影響を受ける)
Open Woundsのライフスティールが15/20/25/30%から50%に
Aghanim's Scepterアップグレード追加: 新スキル Assimilate を追加。Assimilateを味方ヒーローに使うと対象は飲み込まれ、Lifestealerの体内に隠れる。Lifestealerの受ける回復効果は飲み込まれたユニットと分割される。飲み込まれたヒーローはバフのアイコンをクリックすることでいつでも体外に飛び出すことができ、その際周囲700AoEに300ダメージを与える。誰かを飲み込んでいる最中にLifestealerが死んだり他の対象を飲み込んだりすると現在飲み込まれているヒーローは自動的に体外に飛び出る。飲み込まれたヒーローは読み込まれてから数秒経ってから何か指令を出すと、自動的に体外に飛び出す。
Lina
Aghanim Scepter-upgraded Laguna Blade no longer increases cast range
Aghanim's Scepter版Lagna Bladeはキャスト範囲を増加しなくなった
Lone Druid
True Form is no longer removed on death [?]
Battle Cry armor increased from 5/10/15 to 6/12/18
Battle Cry damage increased from 50/75/100 to 60/90/120
Added Agahnim's Scepter upgrade to Lone Druid: Allows Spirit Bear to attack at any range from Lone Druid, and prevents Spirit Bear from dying if Lone Druid dies
True Formが死亡時に取り除かれなくなった
Battle Cryのアーマー上昇が5/10/15から6/12/18に
Battle Cryのダメージ上昇が50/75/100から60/90/120に
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: Spirit BearがLone Druidからの距離と関係なく攻撃できるようになり、Lone Druidが死んでもSpirit Bearが死ななくなる
Luna
Luna base armor increased by 1
Eclipse per unit cap increased from 4 to 5
Improved Aghanim's Scepter: Allows Eclipse to be cast on an area within 2,500 range. Grants obstructed vision of that area. Can also target any allied unit to center Eclipse on their location, even while moving (can double click or target Luna)
基礎アーマーが1増加
Eclipseが同じ対象に当たる回数の制限を4回から5回に
Aghanim's Scepterの効果を強化: Eclipseを範囲指定でキャストできるようになり、2500範囲内の上空視界を得る。また味方ユニットに対象指定でキャストできるようになり、そのユニットを中心としてEclipseを発動する(ダブルクリックする、あるいはLuna自身を指定することで通常のEclipseを発動する)
Medusa
Split Shot and Mana Shield are no longer removed on death [?]
Split ShotとMana Shieldが死亡時に解除されなくなった
Meepo
Geostrike damage from 7/14/21/28 to 8/16/24/32
Divided We Stand no longer causes Meepo to respawn 20% faster
Geostrikeのダメージを7/14/21/28から8/16/24/32に
Divided We Standがリスポーンタイマーを20%減少させなくなった
Mirana
Starstorm's second hit range from 175 to 325, and the second hit now strikes the unit closest to Mirana
Starstormの二発目が当たる範囲を175から325にし、二発目が当たるユニットをランダムでなくMiranaに一番近いユニットにした
Morphling
Adaptive Strike now has a 1150 speed projectile
Added Aghanim's Scepter upgrade to Morphling: Grants a new ability, Hybrid. Allows morphling to target an ally, turning himself into a hybrid illusion, removing the Morphling himself. This hybrid illusion can cast non-ultimate abilities and has your original attributes. Lasts 20 seconds. When the duration ends or the hybrid dies, your hero emerges (cannot end prematurely). Cooldown: 140, Manacost: 200, 600 cast range. Note: Ability is not available while you have a Replicate living.
Adaptive Strikeは弾速1150の投射物になった
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: 新アビリティ Hybrid を追加。味方ヒーローを指定することでMorphlingをハイブリッド・イリュージョンに変化させ、Morphling自身を一時的に消滅させる。ハイブリッド・イリュージョンは対象のヒーローのUltimate以外のアビリティを使うことが出来、MorphlingのAttributeを持つ。20秒持続する。持続時間が終わるかハイブリッドが死ぬと、消滅していたMorphlingが出現する(事前に終了させることはできない)。クールダウン140秒、マナコスト200、キャスト範囲600。
メモ: Replicateのイリュージョンが存在している時にはこのアビリティは使えない。
Naga Siren
Ensnare cooldown from 14 to 12
Ensnare is now dispellable [?]
Ensnare is no longer removed if the target becomes Ethereal
Added Aghanim's Scepter upgrade: Song of the Siren Scepter now regenerates you and nearby allies by 6% of maximum HP per second for up to 7 seconds.
Ensnareのクールダウンを14秒から12秒に
EnsnareはDispel可能になった [?]Spell Immunityのユニットにキャストすることは可能
EnsnareをEthereal状態になることによって解除することができなくなった
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: Song of the Silenは自身と付近の味方の最大HPの6%を回復する。最大で7秒続く。
Nature's Prophet
Sprout cast range increased from 600 to 625/700/775/850
Sprout duration increased from 3/3.75/4.5/5.25 to 3/4/5/6
Nature's Call treant base damage from 22 to 28
Aghanim's Scepter-upgraded Wrath of Nature now spawns a Nature's Call treant whenever it kills a unit. Killing a hero will spawn a stronger treant (3x damage and health of a normal one)
Sproutのキャスト範囲を600から625/700/775/850に
Sproutの持続時間を3/3.75/4.5/5.25秒から3/4/5/6秒に
Nature's Callのtreantの基礎ダメージを22から28に
Aghanim's Scepter版Wrath of Natureでユニットを殺すたびにtreantを出現させるようになった。ヒーローを殺した際には通常より強いtreantを出現させる(ダメージとヘルスが通常の3倍)
Night Stalker
Void attack speed slow increased from -35 to -50 (now matches movement speed slow)
Voidの攻撃速度スロウが-35から-50に(移動速度スロウと同じ)
Nyx Assassin
Using Spiked Carapace no longer removes Vendetta
Added Aghamin's Scepter upgrade to Nyx: Adds a new ability, Burrow, with a one second cast time. While Burrowed, Nyx Assassin is invisible and unable to move/attack, but has 40% damage resistance, and regenerates 1.5% of his health and mana per second. Nyx Assassin's abilities also have improved properties while burrowed: Mana Burn and Impale have 50% increased cast range, Impale Cooldown is reduced from 13 to 9, and Spiked Carapace instantly stuns any enemy units within a 300 area of effect without requiring them to hurt him first. Casting Vendetta causes Burrow to end
Vendetta中にSpiked Carapaceを使用してもVendettaが解除されなくなった
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: 新アビリティ Burrow を追加。1秒のキャスト時間の後、地面に潜る。潜っている間はInvisible状態になり、移動・攻撃ができなくなり、40%のダメージ耐性を得て、毎秒1.5%ヘルスとマナを回復する。潜っている最中はImpaleとMana Burnのキャスト範囲が50%上昇し、Impaleのクールダウンが13秒から9秒になり、Spiked CarapaceがNyx Assassinの周囲300AoE以内の敵を即座にスタンするようになる。Vendettaを使用するとBurrowは中断される。
Omniknight
Purification cast point from 0.5 to 0.4
Purificationのキャストポイントを0.5秒から0.4秒に
Oracle
Purifying Flames mana cost reduced from 55/70/85/100 to 50/60/70/80
Purifying Flames cooldown reduced from 3 to 2.5
Purifying Flames can now target non-hero units
False Promise no longer makes the target invisible
False Promise now continuously removes debuffs and disables, instead of only when first cast
False Promise duration from 7/8/9 to 6/7/8
False Promise cooldown from 20 to 80/60/40
Purifying Flamesのマナコストを55/70/85/100から50/60/70/80に
Purifying Flamesのクールダウンを3秒から2.5秒に
Purifying Flamesがヒーロー以外のユニットにも使用可能に
False Promiseが対象をInvisible状態にしなくなった
False Promiseは効果の最初にあらゆるdebuffとdisableを取り除くのではなく、効果時間中あらゆるdebuffとdisableを無効化し続けるようになった
False Promiseの効果時間を7/8/9秒から6/7/8秒に
False Promiseのクールダウンを20秒から80/60/40秒に
Outworld Devourer
Aghanim's Scepter Sanity's Eclipse upgrade now affects everyone in the area of effect with Astral Imprisonment after it deals its damage
Aghanim's Scepter Sanity's Eclipse upgrade no longer always triggers the mana drain and does not increase the damage multiplier by 1
Aghanim's Scepter版Sanity's Eclipseがダメージを与えた直後AoE内の対象全てにAstral Imprisonmentを付与するようになった
Aghanim's Scepter版Sanity's Eclipseの常にマナ消費を引き起こす効果、Intelligence差のダメージ倍数1増加効果を取り除いた
Phoenix
Fire Spirits now does an obstructed reveal of the area it hits for 1 second
Fire SpiritsはAoEの範囲内に1秒間の地上視界を与えるようになった
Puck
Waning Rift damage increased from 70/140/210/280 to 100/160/220/280
Waning Riftのダメージを70/140/210/280から100/160/220/280に
Pudge
Rot move slow from 20% to 20/22/24/26%
Rotの移動速度スロウを20%から20/22/24/26%に
Pugna
Decrepify enemy slow from 50% to 30/40/50/60%
Decrepify enemy magic damage amplification from 50% to 30/40/50/60%
Decrepify duration from 2/2.5/3/3.5 to 3.5
Decrepify cooldown from 12/10/8/6 to 15/12/9/6
Life Drain damage and restore per second from 120/160/200 to 150/185/220
Life Drain cast range from 1100 to 900/1050/1200
Pugna's Aghanim's Scepter-upgraded Life Drain no longer increases cast range
Decrepifyの敵へのスロウを50%から30/40/50/60%に
Decrepifyの敵への魔法ダメージ増幅を50%から30/40/50/60%に
Decrepifyの持続時間を2/2.5/3/3.5秒から3.5秒に
Decrepifyのクールダウンを12/10/8/6秒から15/12/9/6秒に
Life Drainのダメージと回復を120/160/200から150/185/220に
Life Drainのキャスト範囲を1100から900/1050/1200に
Aghanim's Scepter版Life Drainがキャスト範囲を増加しなくなった
Riki
Smokescreen no longer slows attack speed
Smokescreen now reduces turn rate by 30%
Smokescreenの攻撃速度スロウを削除
Smokescreenが振り向き速度を30%減少させるようになった
Rubick
Null Field now also affects creeps
Null Fieldがクリープにも影響するようになった
Sand King
Caustic Finale duration from 8 to 6
Caustic Finale now always triggers (via unit death or when its duration expires). If triggered by timer expiration, it deals 30% of the damage
Caustic Finale no longer resets the duration on a unit that already has the debuff
Caustic Finale now applies a 20% move slow when the damage triggers (via unit death or when timer expires). Slow lasts for 3 seconds
Caustic Finaleの持続時間を8秒から6秒に
Caustic Finaleはユニット死亡時/持続時間終了時のどちらにも発動するようになり、持続時間終了によって発生した場合、ユニット死亡時のダメージの30%を与える
Caustic Finaleのデバフを既に受けている対象にもう一度攻撃してもデバフの持続時間をリセットしなくなった
Caustic Finaleのダメージが3秒間持続する20%の移動速度スロウを付加するようになった(ユニット死亡時/持続時間終了時どちらでも)
Shadow Demon
Shadow Poison mana cost from 50 to 40
Demonic Purge Aghamin's Scepter upgrade now applies Break (disabling passive abilities)
Shadow Poisonのマナコストを50から40に
Aghanim's Scepter版Demonic PurgeがBreakを付加するようになった(パッシブ・アビリティを無効化する)
Shadow Shaman
Shadow Shaman base strength increased from 19 to 21
Shadow Shaman strength gain increased from 1.6 to 1.8
基礎Strengthが19から21に
Str上昇値が1.6から1.8に
Silencer
Silencer base movement speed from 300 to 295
Last Word initial enemy cast allowance window from 5 to 4 seconds
Last Word no longer disarms
Last Word now applies a 14/16/18/20% movespeed slow whenever it triggers
基礎移動速度が300から295に
Last Wordのデバフのキャスト猶予時間が5秒から4秒に
Last WordのDisarmを削除
Last Wordのサイレンス発動時に14/16/18/20%の移動速度スロウを付加するようになった
Slardar
Slithereen Crush damage from 50/100/150/200 to 75/125/175/225
Slithereen Crushのダメージを50/100/150/200から75/120/175/225に
Sniper
Sniper agility gain from 2.9 to 2.5
Shrapnel recharge time increased from 40 to 55
Shrapnel delay increased from 0.8 to 1.4 seconds
Shrapnel now gives vision when the shrapnel lands rather than instantly
Headshot can now miss
Assassinate damage from 355/505/655 to 320/485/650
Agility上昇値が2.9から2.5に
Sharpnelのリチャージ時間が40秒から55秒に
Sharpnelのディレイが0.8秒から1.4秒に
Sharpnelは即座に視界を与えるのでなく、ディレイが終わってから視界を与えるようになった
Headshotがミスするようになった
Assasinateのダメージを355/505/655から320/485/650に
Spectre
Reality no longer kills the target illusion, it now swaps positions
Realityはイリュージョンを破壊するのではなく、イリュージョンと位置を交換するようになった
Spirit Breaker
Empowering Haste cooldown from 16 to 12
Empowering Hasteのクールダウンを16秒から12秒に
Storm Spirit
Storm Spirit movement speed reduced from 290 to 285
Ball Lightning flying vision from 1000 to 400
基礎移動速度を290から285に
Ball Lightning中の上空視界を1000から400に
Sven
Warcry armor bonus increased from 4/8/12/16 to 5/10/15/20
Warcryのボーナスアーマーを4/8/12/16から5/10/15/20に
Techies
Land Mine activation delay reduced from 1.75 to 0.5 seconds
Stasis Trap Activation delay from 2 to 1.5
Stasis Trap Detonation delay from 2 to 1.5
Suicide Squad, Attack! cooldown reduced from 180/170/160/150 to 160/140/120/100
Minefield Sign cooldown from 120 to 360
Minefield Sign now requires Techies to walk precisely to the targeted spot
Minefield Sign now has an area of effect targeting cursor
Minefield Sign now has a limited lifetime of 180 seconds
Techies Aghanim's Scepter upgrade now causes the Minefield Sign to make all Land Mines, Stasis Traps and Remote Mines within 125 area of effect immune to True Sight. Can only have one sign out at a time
Land Mineの起動遅延時間を1.75秒から0.5秒に
Stasis Trapの起動遅延時間を2秒から1.5秒に
Stasis Trapの爆破遅延時間を2秒から1.5秒に
Suicide Squad, Attack!のクールダウンを180/170/160/150秒から160/140/120/100秒に
Minefield Signのクールダウンを120秒から360秒に
Minefield Signを設置する際対象地点まで歩いていかなくてはならなくなった
(*キャスト範囲がLand Mine並になったんだと思う)
Minefield Signを設置する際AoE指定のカーソルを使うようになった
Aghanim's Scepter所持時、Minefield Signは付近125AoEにあるLand Mine, Stasis Trap, Remote MineにTrue Sightで看破されなくなる効果を与えるようになった
同時に設置できるSignはひとつまでになった
Templar Assassin
Meld cooldown from 7 to 6
Meldのクールダウンを7秒から6秒に
Terrorblade
Reflection cast range from 275 to 325
Reflection illusion outgoing damage from 40/50/60/70% to 40/60/80/100%
Reflectionのキャスト範囲を275から325に
Reflectionのイリュージョンが与えるダメージを40/50/60/70%から40/60/80/100%に
Tidehunter
Kraken Shell damage block increased from 10/20/30/40 to 12/24/36/48
Kraken Shellのダメージブロックを10/20/30/40から12/24/36/48に
Timbersaw
Reactive Armor now triggers when attacks land rather when attacks begin [?]
Reactive Armor max stacks increased from 4/8/12/16 to 5/10/15/20
Reactive Armorは攻撃を開始した際でなく攻撃が当たった際に発動するようになった
Reactive Armorの最大スタック数が4/8/12/16から5/10/15/20に
Tinker
Laser hero blind duration increased from 3 to 3/3.5/4/4.5
Rearm mana cost from 150/250/350 to 125/225/325
Aghanim's Scepter Laser no longer has additional cast range
Aghanim's Scepter Laser now refracts to visible enemy heroes with a 550 bounce range
Laserの対ヒーローBlind持続時間が3秒から3/3.5/4/4.5秒に
Rearmのマナコストが150/250/350から125/225/325に
Aghanim's Scepter版Laserがキャスト範囲を増加しなくなった
Aghanim's Scepter版Laserは550の反射範囲内にいる見えている敵ヒーローに屈折するようになった
Tiny
Toss grab radius increased from 250 to 275
Toss now grabs the closest unit rather than a random unit
Tossの掴み範囲が250から275に
Tossはランダムなユニットでなく一番近いユニットを掴むようになった
Treant Protector
Eyes in the Forest area of effect reduced from 800 to 700
Eyes in the ForestのAoEの800から700に
Troll Warlord
Berserker's Rage no longer provides +15 damage
Ranged Whirling Axes no longer provide 800 vision
Melee Whirling Axes no longer provide 500 vision
Battle Trance duration reduced from 7 to 5 seconds
Berserker’s Rage is no longer removed on death [?]
Berserker's Rageの+15ダメージを削除
Ranged Whirling Axesの800上空視界を削除
Melee Whieling Axesの500上空視界を削除
Battle Tranceの持続時間が7秒から5秒に
Berserker's Rageが死亡時に解除されなくなった
Tusk
Ice Shards mana cost reduced from 120 to 90
Ice Shards cooldown from 18/16/14/12 to 19/16/13/10
Ice Shards vision reveal from 0.5 seconds to 2 seconds
Snowball speed is now a constant 675
Snowball no longer auto-loads units in 100 range
Tusk can now add allies to Snowball while it is moving
Added Aghanim's Scepter to Tusk: Adds a new ability called Walrus Kick. Kicks the target back 900 units. The kick slows by 40% for 4 seconds. 12 second cooldown
Ice Shardsのマナコストが120から90に
Ice Shardsのクールダウンが18/16/14/12秒から19/16/13/10秒に
Ice Shardsの視界の持続時間が0.5秒から2秒に
Snowballの速度が675固定に
Snowballが範囲100以内のユニットを自動的に雪玉内に巻き込むことがなくなった
Snawballが転がり始めてからでも味方ヒーローを雪玉内に巻き込むことが出来るようになった
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: 新アビリティ Walrus Kick を追加。対象を900ユニット蹴り飛ばす。キックは4秒間の40%移動速度スロウを与える。クールダウン12秒。
Undying
Soul Rip is now considered one damage instance on the enemy
Removed Tombstone Zombie targeting from Soul Rip
Tombstone Zombies now require 1 attack to kill rather than having 30 health (zombies require 2 hits from creeps)
敵ユニットを指定した際のSoul Ripのダメージは1つの判定として扱われるようになった
(*たぶん以前まではユニット数に応じたinstanceのダメージを与えてたんだと思う。Templar AssassinのRefractionとかと干渉する)
TombstoneのゾンビをSoul Ripの対象として指定できなくなった
(*やや自信ないけど多分この解釈であってると思う。つまり強化)
Tombstoneのゾンビは30ヘルスを持つのでなく、1回の攻撃で倒されるようになった(クリープは2回攻撃しないとゾンビを殺せなかった)
Ursa
Reworked Enrage
Enrageを変更:
Enrage:
Ursa goes into a frenzy, causing him to take 80% less damage from any source and for his attacks to deal 2/2.5/3 times the Fury Swipes damage. Removes any existing debuffs upon cast.
Enrage:
Ursaが凶暴になり、受けるダメージを80%減少させ、Fury Swipesのダメージを2/2.5/3倍にする。キャスト時全てのデバフを取り除く。
Fury Swipes Multiplier: 2/2.5/3
Duration: 4
Cooldown: 50/45/40
Fury Swipes倍率 2/2.5/3
持続時間: 4秒
クールダウン 50/45/40秒
Venomancer
Venomous Gale tick damage from 0/30/60/90 to 10/40/70/100
Venomous Galeの持続ダメージを0/30/60/90から10/40/70/100に
Viper
Viper Strike cooldown reduced from 80/50/30 to 70/50/30
Viper Strikeのクールダウンを80/50/30から70/50/30に
Visage
Gravekeeper's Cloak recharge time from 6 to 4
Familiars no longer have 300/450/600 health
Familiars now require 4 hero attacks to be killed (creeps/illusions do 1/4 damage, towers do 1/2)
Sravekeeper's Cloakのリチャージ時間を6秒から4秒に
Familiarの300/450/600ヘルスを取り除いた
Familiarを倒すのにはヒーローの攻撃4回が必要になるようになった(クリープやイリュージョンはヒーローの1/4、タワーはヒーローの1/2のダメージを与える)
Warlock
Fatal Bonds cast range increased from 900 to 1000
Fatal Bonds cast time from 0.5 to 0.2
Chaotic Offering Golem's health regeneration from 15/30/45 to 25/50/75
Fatal Bondsのキャスト範囲を900から1000に
Fatal Bondsのキャスト時間を0.5秒から0.2秒に
Chaotic OfferingのGolemのヘルスリジェネレーションが15/30/45から25/50/75に
Weaver
The Swarm duration rescaled from 14/16/18/20 to 16
The Swarm damage from 15/20/25/30 to 20
The Swarm attack rate from an attack every 1.35 seconds to 1.4/1.25/1.1/0.95
Geminate Attack now launches the second projectile 0.25 seconds after the initial one fires instead of after impacting the target
Geminate Attack no longer has a range limit
Added Aghanim's Scepter upgrade to Weaver: reduces the cooldown of Timelapse to 20 seconds and allows Timelapse to target allied heroes. 1000 cast range
The Swarmの持続時間が14/16/18/20秒から16秒に
The Swarmのダメージが15/20/25/30から20に
The Swarmの攻撃頻度が毎1.35秒から毎1.4/1.25/1.1/0.95秒に
Geminate Attackの二発目は一発目が対象に命中した瞬間に発射されるのでなく、一発目が発射されてから0.25秒後に発射されるように
Geminate Attackの限界距離を取り除いた
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: Timelapseのクールダウンを20秒にし、味方ヒーローにTimelapsenを使用できるように。キャスト範囲1000。
Windranger
Shackleshot cast point from 0.3 to 0.15
Shackleshotのキャストポイントを0.3秒から0.15秒に
Winter Wyvern
Enabled Winter Wyvern in Captain's Mode
Winter WyvernをCaptain's Modeで使用可能に
Reworked Winter's Curse
Winter's Curse変更
Those cursed to attack their ally now take 70% less damage from all sources.
Area of effect increased from 350 to 400
Duration from 2.5/2.75/3 to 2.5/3/3.5
Cooldown from 90/80/70 to 110/100/90
呪われて味方ユニットを攻撃しているユニットは受けるダメージが70%減少されるように
AoEを350から400に
持続時間を2.5/2.75/3秒から2.5/3/3.5秒に
クールダウンを90/80/70秒から110/100/90秒に
Arctic Burn is now dispellable
Arctic Burn damage per second from 6% of health to 8%
Arctic Burn damage type from Pure to Magic
Arctic Burn no longer pierces Spell Immunity
Splinter Blast speed increased 500->650 (1.35 to 1.0 seconds max)
Splinter Blast debuff is now dispellable
Cold Embrace now behaves as normal regeneration instead of 0.1 interval heals
Arctic BurnがDispel可能に
Arctic Burnの1秒毎のダメージがヘルスの6%からヘルスの8%に
Arctic BurnのダメージタイプをPureからMagicに
Arctic BurnがSpell Immunityを貫通しなくなった
Splinter Blastの速度を500から650に(着弾まで最遅で1.35秒から着弾まで最遅で1秒に)
Splinter BlastのデバフがDispel可能に
Cold Emblaceが0.1秒毎のヒールから通常のリジェネレーションに
Wraith King
Added Aghanim's Scepter upgrade to Wraith King: Allies who are near Wraith King (within 1200 aoe) when slain become Wraiths for 5 seconds, delaying their death. They can continue attacking, casting, etc. When the duration ends, the hero dies, and credit for the kill goes to whowever landed the original killing blow.
Aghanim's Scepterのアップグレードを追加: Wrath Kingの付近1200のAoE内で死んだ味方ヒーローは5秒間霊魂になり、死が引き伸ばされる。霊魂状態の間自由に攻撃したりスキルを使ったりできる。効果時間が終わるとそのヒーローは死に、そのキルは霊魂状態にさせる際に最後の一撃を加えたヒーローのキルになる。
Zeus
Thundergod's Wrath area vision reduced from 1000 to 500
Fixed Thundergod's Wrath sometimes hitting invisible units depending on the order of player slots.
Thundergod's Wrathの与える視界が1000から500に
Thundergod's Wrathがプレイヤースロットの順番によって透明ユニットにダメージを与えることがった不具合を修正
ITEMS
アイテム
NEW ITEMSアイテム
新アイテム
Enchanted Mango
New consumable
Cost: 150 gold
Provides:
+ 1 HP regeneration
Use: Consume the mango to instantly restore 150 mana. Can be fed to an ally
Note: Multiple mangoes do not stack into one slot
Enchanted Mango
新消費アイテム
価格: 150ゴールド
所持時ボーナス: +1 HPリジェネレーション
使用時: マンゴーを消費し、即座に150マナを回復する。味方に使うこともできる。
メモ: 複数のマンゴーは同じアイテムスロットに重複しない。
Lotus Orb
New item formed from Perseverance, Platemail, and a recipe
Requires:
Perseverance (1750)
Platemail (1400)
Recipe (900)
Total: 4050
Provides:
+5 HP Regen
+125% Mana Regen
+10 Damage
+10 Armor
Can be disassembled
Active: Echo Shell - Targets an allied unit, dispelling negative buffs (normal dispel, not stuns) and applying an Echo Shell buff for 6 seconds. While the Echo Shell buff is active, it re-casts all targeted spells back at its caster. 17 Cooldown, 100 mana cost, 900 cast range
Note: This does not block the spell, it mirrors it back. Same targeting rules as Linken's Sphere
Lotus Orb
PerseveranceとPlatemailとレシピで作成する新アイテム
素材:
Perseverance (1750)
Platemail (1400)
Recipe (900)
合計: 4050
所持時ボーナス:
HPリジェネレーション +5
マナリジェネレーション +125%
ダメージ +10
アーマー +10
分解可能。
アクティブ効果: Echo Shell - 味方ユニット対象。対象のマイナス効果のバフを取り除き(通常ディスペルであり、スタンは除去できない)、6秒間Echo Shellバフを付加する。Echo Shellバフがかかっている対象が対象指定のスペルを受けた場合、スペル使用者に同じスペルを反射する。クールダウン17秒、マナコスト100、キャスト範囲900。
メモ: このバフはかけられたスペルを無効化するわけではなく、ただ同じスキルをスペル使用者にかけ返すだけ。対象指定の法則はLinken's Sphereと同じ。
Glimmer Cape
New item formed from Cloak and Shadow Amulet
Requires:
Shadow Amulet (1400)
Cloak (550)
Total: 1950
Provides:
+30 Attack Speed
+20% Magic Resistance
Can be disassembled.
Active: Glimmer - Targets an allied unit and makes it turn invisible after a 0.4 second fade time. While invisible, it gains 66% magic resistance. Lasts 5 seconds. The invisible unit is allowed to move during the 5 seconds, but attacking or casting a spell will cause the 0.4 second fade time will trigger again. 16 cooldown. 900 Cast Range. Can be cast while channelling
Note: The bonus magic resistance on Glimmer Cape is only active while invisible
Glimer Cape
CloakとShadow Amuletで作成する新アイテム
素材:
Shadow Amulet (1400)
Cloak (550)
合計: 1950
所持ボーナス:
攻撃速度 +30
魔法耐性 +20%
分解可能。
アクティブ効果: Glimmer - 味方ユニット対象。対象を0.4秒のFade Timeを持つ透明状態にする。透明化中、対象は66%の魔法耐性を得る。5秒間持続する。透明化中のユニットは自由に移動することができるが、攻撃やスペル使用後は再度透明化するのに0.4秒かかる。クールダウン16秒、キャスト範囲900。チャネリング中にも使用可能。
メモ: 魔法耐性は透明化状態の時にのみ得られる。
Guardian Greaves
New item formed from Arcane Boots, Mekansm, and a recipe
Requires:
Arcane Boots: 1350
Mekansm: 2300
Recipe: 1650
Total: 5300
Provides:
+55 Movement Speed
+250 Mana
+5 All Stats
+5 Armor
Passive: Guardian Aura - Provides 2 armor and 4 health regeneration aura. When a target's health is lower than 20% it instead provides 15 armor and 15 health regen
Active: Mend - Restores 250 health and 160 mana to nearby allies. Removes negative debuffs from the caster upon cast. 45 second cooldown
Note: The dispel only affects your hero
Guardian Greaves
Arcane BootsとMekansmとレシピで作成する新アイテム
素材:
Arcane Boots: 1350
Mekansm: 2300
レシピ: 1650
合計: 5300
所持ボーナス:
移動速度 +55
マナ +250
全てのスタッツ +5
アーマー +5
パッシブ効果: Guardian Aura - アーマー +2とHPリジェネレーション +4のオーラ。ヘルスが20%以下の対象に対しては、アーマー +15とHPリジェネレーション +15のオーラ。
アクティブ効果: Mend - 範囲内の味方ユニットのヘルスを250回復、マナを160回復。使用時に使用者のマイナス効果のバフを取り除く。クールダウン45秒。
メモ: dispel効果は使用者のみに適用される。
Moon Shard
New item formed from 2 Hyperstones and a recipe
Requires:
Hyperstone: (2000)
Hyperstone: (2000)
Recipe: (300)
Total: 4300
Provides:
+120 Attack Speed
Passive: Shade Sight - Moon Shard grants 250 bonus night vision (when in inventory only. Works against Night Stalker's Darkness)
Use: Can be consumed to gain a permanent 60 attack speed buff (does not stack). Requires a double click to consume
Notes: Attack Speed buff does not work on illusions
Moon Shard
Hyperstone2つとレシピで作成する新アイテム。
素材:
Hyperstone: (2000)
Hyperstone: (2000)
レシピ: (300)
合計: 4300
所持ボーナス:
攻撃速度 +120
パッシブ効果: Shade Sight - 所持時、夜間視界が250広がる(インベントリー内にある際のみ。Night StalkerのDarknessに対しても作用する) 。
使用時: ダブルクリックしてMoon Shardを消費することで、攻撃速度+60の永続するバフを得る(重複しない)。
メモ: このバフはイリュージョンには適用されない。
Silver Edge
New item formed from Shadow Blade and Sange and a recipe
Requires:
Shadow Blade (2800)
Sange (2050)
Recipe 350 Total: 5200
Provides:
+32 Damage
+30 Attack Speed
+16 Strength
Lesser Maim
Shadow Walk: Invis attack now deals 225 damage also applies Break to disable passive abilities, and reduces the target's damage output (all damage types) by 40% for 5 seconds. 24 second cooldown. Attacking to end invisibility cannot miss. Debuff does not pierce Spell Immunity
Silver Edge
Shadow BladeとSangeとレシピで作成する新アイテム
素材:
Shadow Blade: (2800)
Sange: (2050)
レシピ: (350)
合計: 5200
所持時ボーナス:
ダメージ +32
攻撃速度 +30
Strength +16
Lesser Maim
(*アクティブ効果:)
Shadow Walk - 透明状態を通常攻撃で解除した場合、その攻撃に225ダメージを追加し、対象にBreak状態にしてパッシブ・アビリティを無効化し、対象に対象が与えるダメージを5秒間40%減少させるデバフを付与する。クールダウン24秒。この攻撃は必ず当たる。このデバフはSpell Immunityを貫通しない。
Solar Crest
New item formed from Medallion of Courage and Talisman of Evasion
Requires:
Medalion of Courage (1200)
Talisman of Evasion (1800)
Total: 3000
10 armor
75% mana regen
30% evasion
Active: Loses the Solar Crest Armor and Evasion. When targetting an ally, grants them 10 Armor and 30% Evasion. When targeting an enemy, removes 10 armor and applies a 30% miss for 7 seconds. Cooldown: 7 seconds
Can be disassembled. This debuff is dispellable
Solar Crest
Medallion of CourageとTalisman of Evasionで作成する新アイテム
素材:
Medallion of Courage (1200)
Talisman of Evasion (1800)
合計: 3000
(所持時ボーナス:)
アーマー +10
マナリジェネレーション +75%
Evasion 30%
アクティブ効果: Solar CrestのアーマーとEvasionを失う。味方を対象にした際、対象に(*7秒間の)アーマー +10とEvasion 30%を付加する。敵を対象にした際、対象に(*7秒間の)アーマー -10とミス確率30%を付加する。クールダウン7秒。
分解可能。デバフはdispel可能。
Octarine Core
New item formed from Mystic Staff and Soul Booster
Requires:
Mystic Staff (2700)
Soul Booster (3200)
Total: 5900
Provides:
+25 Intelligence
+450 HP
+400 Mana
+4 HP regeneration
+100% Mana regeneration
Passive: Cooldown Reduction - Reduces all cooldowns by 25% Passive: Spell Lifesteal - Restores health for a percentage of any damage dealt from spells. 25% from heroes, 5% from creeps
Octarine Core
Mystic StaffとSoul Boosterで作成する新アイテム
素材:
Mystic Staff: (2700)
Soul Booster: (3200)
合計: 5900
所持時ボーナス:
Intelligence +25
HP +450
マナ +400
HPリジェネレーション +4
マナリジェネレーション +100%
パッシブ効果: Cooldown Reduction - 全てのクールダウンを25%減少させる。
パッシブ効果: Spell Lifesteal - スペルで与えた全てのダメージのうち一部を回復する。ヒーローへのダメージなら25%分、クリープへのダメージなら5%分。
とりあえずここまで
ITEM ADDITIONS
Observer & Sentry Wards
Observer and Sentry Wards now stack into one inventory slot. Double clicking toggles which ward type is currently active [?]
Upgraded Boots of Travel
Boots of Travel can now be upgraded by purchasing the recipe again. Allows you to target and teleport to allied heroes
ITEM CHANGES
Skull Basher
Strength increased from 6 to 8
Damage reduced from 40 to 25
Bash now deals 60 bonus damage
Bash cooldown increased from 2 to 2.3
Abyssal Blade
Damage reduced from 100 to 85
Bash now deals 60 bonus damage
Bash cooldown increased from 2 to 2.3
Energy Booster
Cost reduced from 1000 to 900
Arcane Boots
Replenish radius from 600 to 900
Replenish no longer costs 35 mana to activate
Bloodstone
Recipe increased from 800 to 900
Armlet of Mordiggian
Attack Speed from +15 to +25
Unholy Strength no longer grants +10 Attack Speed
Unholy Strength strength gain period from 0.7 to 0.6 seconds
Quelling Blade
Changed from full damage bonus to base damage bonus
Quell damage bonus from 32/12% to 40/15%
Quell no longer deals bonus damage to Roshan
Chop active ability now kills wards rather than dealing 100 damage
Chop active ability range increased from 350 to 450 when targeting wards
Battle Fury
Battle Fury now requires and provides the bonuses of Quelling Blade
Quell bonus is now 60% for melee heroes and 25% for ranged heroes
Attack damage reduced from 65 to 55
Cleave radius from 250 to 280
Black King Bar
Black King Bar can now be sold [?]
Blade Mail
Damage Return cooldown reduced from 17 to 15
Blades of Attack
Cost reduced from 450 to 420
Phase Boots
Phase duration from 4 to 3.6 seconds
Boots of Travel
Teleport cooldown from 50 to 45
Buckler
Armor Bonus radius increased from 750 to 900
Butterfly
Flutter duration from 8 to 6 and bonus movement speed from 20 to 25%
Clarity
Duration from 40 to 45
Total mana restored from 150 to 170
Ally cast range from 100 to 250
Cloak
Magic resistance from 15% to 20%
Vanguard
Damage Block chance increased from 67% to 75%
Crimson Guard
Damage Block chance increased from 67% to 75%
Guard active damage block increased from 50 to 55
Guard active area of effect from 750 to 900
Desolator
Damage decreased from 60 to 50
Recipe cost decreased from 900 to 300
Diffusal Blade
Diffusal Blade now works on ranged illusions for half the value
Divine Rapier
Damage increased from 300 to 330
Dust of Appearance
Movement speed slow from 15% to 20%
Drum of Endurance
Endurance attack speed bonus increased from 10 to 20
Eaglesong
Cost reduced from 3300 to 3200
Eul's Scepter of Divinity
Cyclone mana cost increased from 75 to 175
Eye of Skadi
Cold Attack slow duration for ranged heroes from 3 to 2.5 seconds [?]
Flying Courier
Vision from 400 to 300
Speed Burst speed from 650 to 800 speed
Force Staff
Health regeneration increased from 3 to 4 health per second
Ghost Scepter
Cost reduced from 1600 to 1500
All attribute bonus decreased from 7 to 5
Gloves of Haste
Attack Speed increased from 15 to 20
Headdress
Regeneration Aura radius increased from 750 to 900
Healing Salve
Healing duration from 10 to 8 seconds [?]
Ally cast range from 100 to 250
Reaver
Cost decreased from 3200 to 3000
Heart of Tarrasque
Recipe cost increased from 1200 to 1400
Health regeneration increased from 2% to 3.25% of total health per second
Regeneration disable time increased from 4 melee and 6 ranged, to 5 melee and 7 ranged
Linken's Sphere
Spellblock cooldown reduced from 17 to 16
Magic Wand
Requirements from Magic Stick + 3 branches + Recipe, to Magic Stick + 2 branches + Circlet
All attribute bonus from 3 to 4
Mask of Madness
Berserk movement speed bonus reduced from 30% to 17%
Mekansm
Restore active and Mekansm Aura radius increased from 750 to 900
Mjollnir
Static Charge no longer jumps to units that are invisible or in the fog of war [?]
Static Charge cast range increased from 600 to 800
Necronomicon
Necronomicon Warrior/Archer health from 400/600/800 to 600/700/800
Necronomicon Warrior damage from 25/50/75 to 45/60/75
Necronomicon Archer damage from 40/80/120 to 60/90/120
Necronomicon Archer Aura move speed from 3/6/9 to 5/7/9%
Observer Ward
Observer Wards now come in single increments
Cost and restock time reduced by half and stock doubled
Observer Wards now provide a 50 XP bounty when destroyed
Attacking a ward can no longer miss (same for Sentry Wards)
Orb of Venom
Poison Attack damage over time can now be lethal
Pipe of Insight
Insight Aura now also provides a 10% Magic Resistance aura to nearby allies (does not affect the equipped hero)
Insight Aura radius increased from 750 to 900
Power Treads
Attribute bonus increased from 8 to 9
Quarterstaff
Cost reduced from 900 to 875
Radiance
Radiance recipe from 1350 to 1425
Radiance Burn now causes affected enemies to have a 17% miss rate
Refresher Orb
Reworked components and bonuses
Rod of Atos
Intelligence from 25 to 30
Satanic
Unholy Rage duration increased from 3.5 to 4 seconds
Sentry Ward
Attacking a ward can no longer miss (same for Observer Wards)
Shiva's Guard
Freezing Aura enemy attack speed reduction improved from 40 to 45
Stout Shield
Cost reduced from 250 to 200
Damage Block chance reduced from 53% to 50%
Damage Block blocked damage reduced from 20 (10 for ranged) to 16 (8 for ranged)
Tango
Can now be used on to eat Wards. Eating a ward heals for double the amount, 230 HP over 16 seconds.[?]
Has a 450 cast range when targeting Wards
Town Portal Scroll
Teleport cooldown increased from 65 to 70
Teleport no longer removes Ethereal state when it is cast
Urn of Shadows
Casting Soul Release on an enemy already under the effects of Soul Release now refreshes the existing debuff rather than applying a seperate instance [?]
Veil of Discord
Recipe from 1250 to 1100
Cooldown reduced from 30 to 20
Duration reduced from 25 to 16
Mana cost reduced from 75 to 50
Vladmir's Offering
Lifesteal decreased from 16% to 15%
Now grants 10% lifesteal to ranged heroes
Now requires Headdress instead of Ring of Regeneration. Vladmir's Offering now provides +2 all stats, and Vladmir's Aura now provides 3 health regen.
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